ضرورت حجاب در جامعه انسانی و اسلامی و چرایی آن(1)
 
حریم من
این وبلاگ در نظر دارد در راستای معرفی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت نماید
 
 

چرایی ضرورت حجاب در جامعه انسانی و اسلامی(1)

چرا انسان در اموری که انجام می دهد ، قوانین تعیین می نماید و هر کسی را که نسبت به این قوانین تعدی می نماید ، مورد مجازات قرار می دهد .برای نمونه ؛ وقتی یک تیم فوتبال تشکیل می شود ، قوانین تیم نیز به تمام بازیکنان ، مربیان و اعضای تیم ارائه می شود ، هرکسی قبول کرد ، عضو تیم می شود و هر کسی قبول نکرد ، دیگر عضو تیم نیم شود . حال اگر عضو یا اعضایی از تیم بعد از امضای قرار داد از قوانین تیمی تخلف نمایند ، مورد مجازات قرار می گیرند

ضرورت حجاب در جامعه ی انسانی و اسلامی

 قبل از صحبت در این خصوص ، باید اول باید هر بحثی یقینی شود . برای این امر ما سوال می کنیم که یا ما مسلمان هستیم و یا نیستیم ؟ اگر مسلمان نیستیم و یا هنوز نشده ایم و یا فعلاً در حال تحقیق هستیم ، تکلیفمان مشخص است و معلوم ، اما اگر مسلمان شده ایم و یا مسلمان بوده ایم و حتی مسلمان متعصبی نیز بوده ایم (یعینی اگر به مقدسات اسلامی جسارت شود ، واکنش نشان   می دهیم.) باید به احکام آن عمل نمائیم.

مثالی برای توضیح این امر : چرا انسان در اموری که انجام می دهد ، قوانین تعیین می نماید و هر کسی را که نسبت به این قوانین تعدی می نماید ، مورد مجازات قرار می دهد .برای نمونه ؛ وقتی یک تیم فوتبال تشکیل می شود ، قوانین تیم نیز به تمام بازیکنان ، مربیان و اعضای تیم ارائه می شود ، هرکسی قبول کرد ، عضو تیم می شود و هر کسی قبول نکرد ، دیگر عضو تیم نیم شود .

حال اگر عضو یا اعضایی از تیم بعد از امضای قرار داد از قوانین تیمی تخلف نمایند ، مورد مجازات قرار می گیرند .

دوباره بر گردیم به همان مطلب نخست بحثمان ، یا ما مسلمان هستیم و یا نیستیم ، اگر مسلمان شدیم ، بنابراین باید به تمام دستورات آن عمل کرده و به آنها اعتقاد داشته باشیم.

چرا اینچنین نیستیم ؟؟این چرایی چند علت دارد :

 1-عدم مطالعه قبل از انتخاب یک مورد انتخابی .

2-عدم مطالعه در خصوص موارد همطراز مورد انتخابی ما .

3-جذاب بودن آنچه در مقابل انتخابهایمان قرار دارد .(البته این جذابیت ، فقط ظاهری است ، زیرا افراد در خصوص سایر موارد مقابل مورد انتخابی خود ، مطالعه ای ندارد .)

4-شاید مهمترین مورد از دلایل عدم عمل به تمام دستورات دین انتخابی ما این است که ، دین انتخابی ما متاسفانه ، مادر زادی است . به عبارت دیگر ، ما چون از پدر و مادر مسلمان به دنیا    آمده ایم ، بنابراین مسلمان هستیم .

و این نعمت اجباری ، متاسفانه راه را برای مطالعه ی ما در خصوص خود دین ، بسته است .شاید دراین خصوص ، همان ضرب المثل معروف : مرغ همسایه غاز است ، صدق کند ، چرا که ما مسلمان زاده ها ، نه نسبت به دین مادر زادی خود مطالعه ای داشته ایم و نه در خصوص سایر ادیانی که ظاهرهایی زیبا دارند و برای ما جذاب به نظر می رسند ، مطالعه داشته ایم.

حجاب نیز از مواردی است که باید رعایت شود ، چرا که جزوی از دین است که در خصوص آن نیز بسیار سفارش شده است . پس اگر ما بنا بر همان قاعده ی قوانین انسانی که به آنها بسیار هم پایبند هستیم ، دینی را انتخاب می کنیم ، در انتخاب دین اسلام نیز باید به همه ی قوانین آن ، به خصوص قوانین  مورد تاکید آن پایبند باشیم و به آن قوانین ، عمل نماییم.

این دستور در قرآن آمده است ، آنجا که می فرماید : حجاب در قرآن

"یا أیّها النّبی قل لأزواجک و بناتک و نساء المؤمنین یُدنین علیهنِّ من جلابیبهنِّ ذلک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفوراً رحیماً" (سوره احزاب، آیه 59)  ترجمه: ای پیامبر به زوجه‌های خود و دختران خود و زن‌های مؤمنین بگو خود را به چادرهای خویش بپوشانند، این نزدیک تر است که آنها را به ستر و عفاف بشناسند پس فساق و اراذل، متعرّض آنها نشوند و اذیّت به آنها نکنند و خداوند آمرزنده و مهربان است.

این از ضرورتهای حجاب در جامعه ی اسلامی است در مطلب بعدی انشاءا... به ضرورتهای حجاب در جامعه ی انسانی ( غیر از جوامع مسلمان)خواهیم پرداخت.


نظرات شما عزیزان:

عادل
ساعت15:14---11 تير 1390
سلام جیگر موافق تبادل لینک هستی آمار وبلاگ ام بیش از 8000 نفر است منتظرم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با توکل به خداوند مهربان آمده ایم تا قدمی برداریم در راه هدایت این اشرف مخلوقات که مقام و موقعیت خود را در این دنیای فانی گم کرده است. چنان زندگی می کند که انگار برای او پایانی نیست. چنان ظلم می کند که انگار در برابر کسی پاسخگو نخواهد بود. چنان با عقاید و باورها بازی می کند که انگار هیچ ارزشی ندارند. و چنان از شریعت الهی و کرامت انسانی دور شده است که بی پروا گناه می کند و از انجام آن هیچ پروایی ندارد. راست گفت پرودگار متعال که چنین افرادی مصداق آیه اولائک کالانعام و بل هم اضل گردیده اند.
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حریم من و آدرس harimeman.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 26536
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->